måndag, april 02, 2007

Antiklimax

Antiklimax.
Det är nog ordet som på bästa sätt kan beskriva min helg.
Alla var laddade för fest, vi skulle äntligen få några dagar (tre) ledigt och solen skulle skina på oss när vi i våra tankar föreställde oss solandes i stadsparken.

Sanningen stavas; stress som vägrar släppa efter tentan, jobb, alkohol i för stora mängder och illamående dagen efter.

Låter ju inte så kul och det var det inte heller men det fanns en hel del ljusglimtar också =)

Snygga killar på kåren
Rolig förfest
Söndag spenderad med Marcus, sen Niklas och sen Filip.

Att prata med någon som förstår en trots att man är jätteolika är skönt. Önskar jag fick ha den känslan med mig jämt, men den bleknar mellan gångerna. Inte så konstigt när det är annat som hela tiden vill ha min uppmärksamhet. Börjar ny kurs idag så nu är det ekonomi som gäller och jag kan ju lova att jag har jobbat mentalt för att inte känna mig besegrad redan innan kursen ens har börjat. Mina inre motivationstankar har gått ungefär såhär: kursen är ju på A-nivå, kom igen Annika det är ju lätt! Det Behöver inte vara så svårt bara för att det är siffror och miniräknare som gäller. Det är en investering för framtiden, ALLA måste kunna ekonomi! osv osv. Så jag är förberedd!!

Så nu är det dags att skaka av sig den sköna mysa-prata-hemma-med-fina-människor-känslan och gå ut i verkligeheten igen.

Inga kommentarer: