söndag, oktober 28, 2007

Att göra rätt för sig

Fortfarande överväldigad men vågorna går inte längre lika högt.

Det är jobbigt att ha det bra. Att vara någon som tar för sig. Att få göra precis exakt det man vill.

Det ställer krav.

Krav jag ungefär varannan timme vill flyga bort från i ett rus av... vad som helst. kärlek, uppochnervända-dygn, oansvariga utflykter, alkoholrus långt in på natten, dans, Gudfadern-maraton....

Men timmarna där i mellan njuter jag.
Njuter av att vara på rätt plats.
Rätt Rätt Rätt Rätt Rätt.

Det finns vissa baksidor med saker som är rätt, om de är rätt på fel sätt kan de göra att jag känner mig instängd. Undrar om det är därför jag de senaste åren känt en längtan efter att sabba saker som varit för rätt. Jag lyssnar inte på den sortens längtan. Det är inte sån jag är... och inte heller denna gång kommer jag att lyssna på den. För om saker är rätt på rätt sätt så är de frigörande.

Stormen kommer förhoppningsvis bedarra den här veckan och jag ser fram emot lugnet som sägs komma... Jag är en lycklig tjej med vissa stressrelaterade problem som just nu befinner sig på rätt plats vid rätt tillfälle.

Inga kommentarer: