måndag, oktober 01, 2007

Problem

Det finns problem och så finns det problem.

Det kan vara ett problem att jag fått virus på min dator så att jag måste använda den "gamla" så länge...
Det kan vara ett problem att det inte går att få tvättid tidigare än en vecka efter att man bokar...
Det kan vara ett problem att jag måste köpa två jackor i höst/vinter för att jag i torsdags blev kär i en höstjacka när jag egentligen bara ska köpa vinterjacka i år...

Det kan vara ett problem att burmesernas krav på demokrati om och om igen slås ned av militärdiktaturen..
Det kan vara ett problem att omkring 2 miljoner människor är på flykt från sina hem i Darfur, Sudan...
Det kan vara ett problem att främlingsfientligheten sprider sig i våra nordiska länder med Danmark och Pia Kjaersgaard i spetsen...

Kvällens fråga: Hur ska man hantera det här?!
Det vanligaste är väl förträngning... på med nya jackan och känna sig snygg.

Inga kommentarer: