onsdag, juni 18, 2008

Tröttsamt

Jag är så trött på bilden av den sura, griniga och manipulativa flickvännen.
I vissa kretsar stöter man aldrig på henne men i andra förs hon på tal ständigt.
Kommentarerna kommer ofta från killar som själva inte riktigt lyckas få till det och som därför inte heller unnar sin polare lite kärlek. Der hela eldas på av att den bitchiga flickvännen ständigt avporträteras i media, i filmer och tv-serier. Idag hade jag ett intressant samtal med F: s kompis som jag träffade på skolan:

Jag: Ska du med och kolla på fotbollen ikväll?
Han: Jaa...
Jag: Vad kul, har ni sagt nån tid?
Han: Jag tror F sa kvart i åtta, samma som förra gången.
Jag: Aha, sa F det?
Han: Ja, va det fel eller?!
Jag: Nej, jag hörde inte riktigt vad du sa. Vi har inte pratat om det så jag vet inte vad han har sagt...

Typisk situation. Det jag säger övertolkas och det är typ självklart att jag är kontrollerande och vill ha det på mitt sätt. "Min pojkvän får minsan inte se på fotboll hur som helst. Ska han göra det så är det med mitt godkännande."

Jäkligt skumt det där. Folk menar kanske inte direkt nåt illa men det är ju tydligt att bilden av den där tjejen är lätt att lägga på kompisarnas flickvänner. Jag har hört fler än en snacka skit om polarens tjej...

Men det jag allt som oftast kommer fram till gäller även här....
för det finns mängder av skitstövlar till pojkvänner som kontrollerar, manipulerar och lurar sina flickvänner. Det finns också mängder av pojkvänner som manipulerar sina pojkvänner och mängder av flickvänner som inte är helt schyssta mot sina flickvänner.

Så vi är alla människor. Det bitchiga flickvännen finns men inte mer än den bitchiga pojkvännen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med. Det är viktigt att påpeka att grundproblemet kanske inte är den bitchiga respektiven, utan de bitchiga vännerna som kanske är avundsjuka eller en aning lacka för att det känns som att deras polares nya "flickvän" tagit polaren ifrån dem....i min värld har det alltid varit så att när man har flickvän så är det oftast roligare att hänga med henne än att gå ut med grabbarna och det får de hacka i sig vare sig de vill eller inte, sen är det väl kul om alla kan umgås såklart...tack för mig