fredag, juni 04, 2010

Upphittad!

Det finns de som säger till andra att jag inte verkar säga vad jag tycker.
Det är ju som ett litet skämt.
Men ett skämt som gör mig nöjd.

Jag ska säga det till er som tror att jag håller inne, som tror att jag inte yttrar mig för att jag är osäker...

  • att anledningen till att ni tycker det är för att jag antingen har en osund respekt för just dig. Oftast grundar den sig i något trauma från skolan då jag hänfört studerade de jag tyckte var för coola för min vänskap.
  • eller så är du en sån där person som inte tar saker och ting på allvar. Det orkar jag bara inte med - alltså ingen idé att yttra sig om något viktigare än väder och melodifestival.
  • eller så tycker du för mycket om att lyssna på din egen röst. Varför ska jag då bemöda mig med att försöka skrika högre?

Er uppfattning är ett betyg på min integritet.

Jag har nämligen många gånger undrat var jag förlagt den.

Inga kommentarer: