onsdag, juni 23, 2010

Val 2010

Finns så mycket jag vill skriva om men det får komma när det kommer.
Något som det helt klart kommer att komma mycket av närmaste tiden är politiska inlägg av mig. Var ni är träffar på mig; på bloggen, på fika, på telefon.

Det är ju val 19 september och jag hoppas att du tänker utnyttja att du har en röst.

Allt i ditt liv är politik. ALLT. Det går inte att säga att man inte bryr sig. Det går inte att säga att det inte spelar någon roll. För det gör det. Det är din granne, din arbetskamrat eller din bästa polares släkting som sitter och bestämmer hur belysningen ska se ut i din stadsdel, vilken mat barnen ska få i skolan och vilka insatser som ska göras för unga på glid. Det som händer, händer inte bara av sig själv. Det är inte tjänstemän som styr vårt land.

Du kanske inte tycker något om realskatten eller hur mycket pengar vi lägger på forskning i Sverige. Men jag svär på att du tycker väldigt mycket om groparna i vägarna som du åker i på väg till jobbet eller om den lilla sandstranden vid en sjö nära dig får vara kvar eller inte - och dessa frågor påverkar du genom att rösta. I riksdagsvalet. Kommunvalet. Landstingsvalet.

Inga kommentarer: