måndag, november 29, 2010

Nödvändigheter och vändpunkter

Ingenting är bestämt. Ingenting är klart. Men det är en nödvändighet att det som sker sker. Du vet när du nåt vägs ände och stunden då du måste välja har kommit. Ingenting är bestämt. Du klarar knappt att titta över kanten. Hissnar och håller dig i. Men relingen är hal och bär dig inte som den brukar. Vändkorset svajar i vinden men pekar tydligt ut riktningen. Nödvändigheter och vändpunkter har drabbat mig. Drabbar mig och gjorde det just idag.

3 kommentarer:

Veronika Ekstrand sa...

Nu vet jag inte om jag ska bli nervös eller bara nyfiken. Vad är på gång?
kram

Miss Considerate sa...

Du behöver inte bli nervös alls. Inget som rör mig personligen. Bara mycket på gång runt omkring.
Ska bli kul på lördag!

Anonym sa...

har gett mig in på nått nytt. ska försöka ta mig fan på att slutföra oxå. kolla själv. ny blogg: minresagarmotsolen.blogspot.com
på väg uppåt?