söndag, februari 13, 2011

Dag 01: presentera mig själv

Besserwisser, duktig flicka, inkännande, tänkare, ganska smart, blond, spänd som en pilbåge, beroende (av mycket), omtänksam, smått nevrotisk, lite hypokondrisk, underhållningsmaskin i hemmet lugna vrå, dåligt ölsinne, tycker rött nagellack är superfint, missnöjd med mycket, har öga för detaljer, god talare, vänder och vrider, stundom livsnjutare stundom apatisk.

Ja, mina vänner. Det är jag i några ord. Finns många fler som skulle kunna användas för att beskriva vem jag är.. Men jag är flyktig som alla andra och jag tycker inte om att se mig själv som färdig och stelnad. Det gäller att vara på väg, på flykt, mot bättring och bot. Mot grönare gräsmattor och godare bröd. Varje dag är att sträva framåt. Arbetarklass och akademiker är också ord som jag sätter i mitt cv. Inget är mer motsägelsefullt än livet.

Inga kommentarer: