lördag, maj 19, 2007

Blindskrift

Idag är det lördag. Det är väldigt lugnt. Tid finns, energi finns och lagomheten är påtaglig. Jag har organiserat om i städskåpet. Suttit på golvet med massa konstiga prylar som jag inte visste jag hade och lagt dom på rätt ställe för att sedan lägga tillbaka dom i garderoben igen. Bra grejer det där med att organisera tycker jag! Slänger i alla fall en hel del. Det är bra att sysselsätta sig med lagom tråkiga saker när hjärnan har saker att bearbeta. Idag bearbetar min hjärna ämnena kärlek, stjärnsystrar och det faktum att vi alla uppfattar allting på olika sätt och inte alltid kan förstå varandra.

Dessa ämnen gör mig en aning fundersam.

När jag funderar lyssnar jag på Regina Spektors skiva 11.11. Den är grymt bra och min favoritlåt handlar om... allt möjligt men mest om att inte ha nån aning om vad som väntar..
den heter Braille.

"I'm still an ass hole playing with candles
Blowing out wishes blowing out dreams
Just sitting here and trying to decipher
What's written in Braille upon my skin..."


Dom senate dagarna har jag tänkt mycket på att en sak/ett ord/en handling kan betyda så ofantligt olika saker för olika människor. Det har jag dock lite svårt att acceptera ibland. Min tokfylla i torsdags, mitt organiserande denna mediokra lördag betyder en hel del saker för mig men om någon annan skulle organisera om i sitt städskåp kanske det bara skulle betyda just det. Inget annat.

Alla har i våra anledningar.
Vissa är bara svårare för utomstående att förstå.
Men det är nog bra att försöka förklara sig ändå.

Inga kommentarer: