onsdag, maj 23, 2007

The new edition

Igår när jag låg och försökte somna kom jag att tänka på att jag fått en hel massa nya egenskaper de senaste åren. Antar att det är så för dom flesta, man utvecklas liksom. Men när jag radade upp mina nyvunna talanger lade jag märke till att utveckling självklart kan vara till godo men också till ondo, i vissa fall.

Bra på att laga maträtter jag aldrig trodde jag skulle kunna laga
Bra på att inte visa spontana känslor
Bra på att se att det är jag som har makt över mitt liv
Bra på att vara ensam (bättre iaf)

Dessa saker är sånt som jag aldrig skulle kunna trott om mig själv för 4 år sedan. Jag facineras över det faktum att jag kanske inte alls skulle rada upp just dessa egenskaper om det var så att mitt liv sett annorlunda ut under dessa år. Det går ju inte att sia om vilken person jag skulle vara om jag till exempel aldrig flyttat till Stockholm, bott kvar i Brighton eller tackat nej till att välta bokhyllor i Skövde på grund av hundrädsla.

En pusselbit föll på plats igår kändes det som.
Hoppas den ligger kvar.
För jag är ganska nöjd med mina nya egenskaper.

Nu: muffinsbak med ett par kompisar , pick nick, champions league-final.

Inga kommentarer: