torsdag, mars 20, 2008

Min Gud Konsekvens; vi kommer aldrig att mötas

Dom som känner mig vet att jag har principer, att jag säger vad jag tycker, att jag som sagt har en viss livsfilosofi.

Dom som känner mig vet att jag sätter stort värde i att leva som jag lär.

Dom som känner mig vet att jag inte alltid lyckas.

Dom som känner mig vet att jag ibland har motstridiga känslor gällande alla dessa tankar om hur ett bra liv borde vara och vad jag spontant ibland efterlängtar. I stora och små frågor krockar det, ständigt.

Dom som känner mig vet att jag tänker en hel del på vad krockarna beror på och hur jag ska lära mig att väja.

Ibland tror jag att orsaken till att jag ibland helst skulle vilja flyga jorden runt hela tiden och shoppa hur mycket som helst ÄVEN om jag vet att det är helt FEL beror på vad samhället har lärt mig om lyx och lycka. Ibland tror jag att det beror på nåt slags mänskligt begär efter just sådana saker(?!) Men ärligt talat, det sistnämnda argumentet använder jag bara för att ursäkta när jag trillar dit och gör något jag egentligen inte kan stå för...

Vet vi inte innerst inne att det inte handlar om pengar och lyx. Vi eftersträvar dom där sakerna bara för att vi oftast tänker oss att göra det ihop med någon vi tycker om. Vad är ett ensamt jetplan på väg till NY mot en tältsemester i fjällen tillsammans med någon man älskar?

men det måste vara ok med krockar, ingen är perfekt liksom...

men alla som känner mig vet att jag alltid kommer att försöka. Jag kommer att snubbla på vägen och till den dagen jag i praktiken fullt ut kan uppskatta det jag egentligen tycker är värdefullt i livet kommer jag ibland "unna" mig att frångå min livsfilosofi....

ses i shoppinggalleriorna, i Thailand (på flyget) och ute på nätet många gånger innan den dagen infaller.

GLAD PÅSK!

Inga kommentarer: