måndag, mars 31, 2008

Mysteriet tätnar... och bryter ner mig

Borde laga mat nu. Blodsockret är på en mördande låg nivå. Men först måste jag få beklaga mig en stund. Det är nämligen så att jag är utsatt för en komplott. Någon smider elaka planer och har lagt en förbannelse över mig. Det handlar så klart om cyklarna. Punka, växlar som inte funkar, skeva däck, snodda cykelkorgar, förstörda lås... listan kan faktiskt göras längre än så. Under mina snart två och ett halvt år i Västerås har jag haft punka minst fem gånger och förbrukar tre cyklar. Jag är den stadigaste kunden i Cykelringen historia, säkert såttt för hälften av deras pesonalkostnader!

Den senaste händelsen som fått mina misstankar om komplott att blossa upp är att min helt nya cykel som tranporterats med bil 22 mil till Västertås för två veckor sedan i lördags fick besök av en fot eller två. Någon har antagligen hoppat på bakdäcket och på så sätt gjort hjulet så snett och vint att det inte går att laga. Måste ersättas med nytt däck vilket kostar mellan 1200-1500 kronor. Vad är detta! Varför händer detta mig om och om igen! Jag vill ha svar och jag hoppas komplottmakarna visar sig nån dag och då lovar jag att det inte blir trevligt.

Jag har några funderingar kring vilka som kan tänkas ligga bakom.... min värsta okända ovän, någon ur personalen på Cykelringen som är hemligt kär i mig, personalen på Cykelringen som vill ha löneökning, tomten, kapitalisterna eller oturen!?!?!?!!?

Inga kommentarer: