torsdag, januari 08, 2009

Angående en grupp på Facebook som heter "Unga Entreprenörer, Idealister och Doers!"

Prolog:
En avlägsen bekant till mig har på Facebook gått med i gruppen som nämns ovan. Wow, tänkte jag och klickade snabbt vidare för att se vad som döljde sig under titeln som träffade mig så klatschigt och hårt. Det som döljde sig där var dock till besvikelse. Art directors, ekonomer, jurister och programerare stod högt i kurs. I mitt universum står jag då lågt i kurs. Mitt motsatsuniversum. Men jag har nu koll på den där gruppen eftersom jag vet att flera av medlemmarna inte är något av det ovannämnda utan kanske lite mer åt mitt håll.

Inte längre prolog:
Jag går ständigt runt med en känsla av att ha så mycket mer kapacitet än jag kan ta vara på eller får chans att göra något med. Kanske tycker vissa jantelagsivrare att det låter lite väl vräkigt att säga så. Synd om dom i så fall. Om fler skulle våga uppmärksamma dom här känslorna hos sig själva skulle jag inte vara så förbannat ensam med att vilja göra något!

Något kan inte det här fallet vara vad som helst. Nya idéer föds varje dag. Ena dagen är det en bokklubb andra dagen ett företag.

De senaste dagarna har jag ju haft tid i överskott och därför filosoferat mycket. Jag har kommit fram till att jag låter utomstående faktorer som jag inte kan påverka hindra mig alltför mycket. Jag har en mycket romantisk bild av att träffa någon med samma energi, idéer och inställning som jag och att vi ska göra sjukt bra grejer ihop. Kreativiteten ska flöda! Det är verkligen korkat... av många anledningar. Dels letar jag inte speciellt intensivt efter den här personen och dels kanske det inte är fullt så perfekt som jag vill få det till.

Så slutsatsen är att jag inte ska låta saker utom min kontroll påverka mig så mycket och helt enkelt finna mig i situationen och agera på något sätt. En bra start skulle kanske vara att sluta skylla ifrån mig och söka mig till sammanhang där det finns kreativa personer som vill testa och klura lite på roliga grejer. Bara att vara del av en social grupp som jag kan bolla tankar med och få input ifrån skulle vara guldvärd och väldigt roligt.

Epilog:
Någon som känner till något sådant kanske? Jag ska leta lite i alla fall.

Inga kommentarer: