onsdag, januari 14, 2009

Sängen

Vi har köpt en säng.
En säng man sover två i - parsäng.
Ingen dubbelsäng men en jäkligt stor säng helt enkelt.

Med skräckblandad förtjusning satt jag i bilen hem från IKEA i söndags.
Tänkte på den där sängen och vad den betydde.
Löften. Trygghet. Utrymme. Mindre golvyta. Skönare läskvällar.

Vi har varit tillsammans i ett år - imorgon.
Finns det något bättre sätt att fira än med en ny säng?
Jag funderar och kommer väl på ett antal andra grejer jag skulle kunna tänka mig. Sängen har fått stor betydelse för mig. Symboliken gjorde mig nästan galen igår. Inte galen GALEN så klart. Ängslig.

Efter en natt i sängen, som vi fick levererad igår kväll har oron vänt till det motsatta.
Vi kommer aldrig mer ligga sked i det där stora svarta hålet. Madrassen är mils vid och täcken utgör barriärer mellan oss.

Inga commitment-problem här inte. I natt ska jag jobba på att komma närmare. Ta tillbaka den högerarm som är min och somna in med en armbåge i sidan.

Inga kommentarer: