tisdag, september 15, 2009

No Magic - but strength

Igår var en skitdag. Trots fina vänner som kunde ses. Trots att solen sken. Trots att jag var ledig och kunde plugga på min roliga kurs. Trots att jag hade nybakade bullar hemma. Trots att det bara var fem dagar kvar tills min goa vänner från Västerås kommer på besök.

Idag är en bättre dag. Det tackar jag mig själv för. Jag började sy på några kuddar igår kväll. Sent satt jag uppe och planerade en rolig sak. Sent läste jag intressant kurslitteratur. Allt jag inte fått gjort under dagen på skitdagen. Bara för det var jag glad när jag somnade och nu var jag glad när jag vaknade. Ingen magisk formel direkt, men ibland svår att förverkliga. Jag klappar mig själv på axeln, det gör jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra! Mera klapp på axeln och stryk över håret till sig själv än plats på skämstrappan och nyp i örat. Att det ska vara så svårt att praktisera det mot sig själv! Jag gratulerar till din seger!