måndag, september 28, 2009

SVINIS?

Vi är sjuklingar.
Sedan i torsdags har Fredrik varit sjuk.
Jag blev sjuk igår.
Det kan vara svininfluensen sa sjukvårdsupplysningen. Feber är det viktigaste tecknet. Feber och två andra symptom ska man ha samtidigt, t ex hosta, snuva, ont i bröstet, huvudvärk.
Vi har alla dessa symptom.
Men vi vet inte helt säkert för vi har ingen febertermometer.
Vi är rådvilla. Har vi svinis eller inte?
Jag tänker gå till jobbet imorn. Viktiga möten för viktiga männsiksor har jag hört. Så viktiga att de aldrig blir sjuka har jag hört. Faan, jag var ju magsjuk förra helgen och nu detta. Jag måste vara oerhört oviktig. Eller oerhört sjuk bara. Hur som helst biter nog svinis på viktiga människor också för det ska ju vara sååå farligt.

2 kommentarer:

Veronika Ekstrand sa...

Du ska INTE gå till jobbet i morgon. Så viktig är du inte för jobbet däremot för dig själv och de dina (mig). Det är sådana som du som hamnar i konstgjord lunga, som inte lyssnar på kroppen och som tror att de är viktiga på fel ställen. Du ska vara hemma minst en dag efter att du är frisk. Ingen annan vill bli smittad och du gör inte ett bra jobb i konstgjord lunga!
Kram din syster

Anonym sa...

Nej gumman...tänk om det är svinis... hoppas verkligen ni kryar på er snabbt. ta hand om er.

stor kram//Karro