fredag, januari 15, 2010

Att jobba hemifrån

Att sitta hemma och jobba gör mig dubbelt så effektiv. Man kan tro att det skulle vara motsatsen men icke! Jag blir fokuserad. tänker klarare. tänker skarpare. kommer på grymma grejer. Idag har jag hittills producerat mer än på två vanliga arbetsdagar. det sprutar energi ur öronen på mig och jag har bara druckit en kopp te och inte tagit en enda bit av något annat än lunchen jag åt precis. Annars har jag ett konstant sug efter att äta och dricka när jag bara sitter framför datorn men alla uppgifter som lockar står i vägen för impulsen att gå till skafferiet. Himla trevligt detta. Att känna sig produktiv. Att inte avbryta var tjugonde minut för att gå och prata med någon eller av att någon kommer in på rummet (vilket och för sig är ganska trevligt). En gång i månaden brukar jag jobba hemifrån ungefär. Uppsamlingdagar ska jag kalla dem. det är då saker och ting faller på plats. Det är då jag kan lyssna i kapp på ny musik jag aldrig hinner lyssna på. det är till ljudet av de tonerna, i sköna mjukisbyxor som stordåd skapas.

Inga kommentarer: