lördag, september 04, 2010

Politics!


Har gjort något som jag tror jag är ganska ensam om idag, lördag!
Suttit uppkrupen i soffan med sambon och kollat på två partiledarutfrågningar. Först Reinfeldt och sen Sahlin. Till det har vi ätit hämtpizza och druckit ekologisk cider från Kivik. En alltför konstig blandning för att kommenteras!
Jag fick verkligen hopp om framtiden när jag såg dessa intervjuer. Det har ju alltid varit solklart för mig att Sahlin är det bästa alternativet men efter att ha jämfört dessa två intervjuer inser jag att de som vacklat måste ha blivit säkra.

Mona Sahlin gav raka och tydliga svar som var verklighetsnära och konkreta (men pratade så klart en del politiska ibland). Medan Reinfeldt dribblade bort mig vid ett flertal tillfällen och inte kunde relatera till de människor hans politik faktiskt drabbar på ett negativt sätt.

För er som är osäkra på vad ni ska rösta. Kolla på de två intervjuerna, de ligger ute på svtplay. Där tror jag ni kan få en hel del svar. De får ju faktiskt prata till punkt och blir inte hetsade av varandra, vilket var väldigt skönt för en gångs skull. Watch it!

Inga kommentarer: