tisdag, december 30, 2008

Avslut 2008

Nu så här några dagar in på det nya året har jag äntligen skrivit färdigt min vanliga sammanställning av det gångna året. Det har hänt ganska mycket och långt i från allt går att sammanställa i listor... det viktigaste är nig alltför difust för att kunna formuleras i en enkel text. Men här kommer det jag skrivit ner.

2008 har varit ett år med mycket nytt.
Ny kärlek, ny examen, nytt jobb = ny lön = nya möjligheter, ny stad, nya vänner, ny vardag.

Lite gammalt har också funnits så klart. Lite trygga, bestående delar måste finnas för den perfekta balansen. Friskis och Svettis, Posten (åtta månader in på året iaf), gamla vänner och familjemedlemmar.

Nu till årets bästa-lista.

Årets film: Juno - Helt underbar film med inslag av smått panikartad moralpredikan om arbort men ändå helt fantastisk, poetisk och rolig.

Årets album: Håkan Hellström - För sent för edelweiss. Bästa soundtracket till allt.

Årets konsert: NERD - Way out west präglades av feberfrossa och redbul-kaos men Pharell Williams i NERD kröp in under skinner och fick alla att dansa och må grymt bra. Därmed stod han för sommarens överraskning och slog Håkan, Laakso, Timo mfl i konsertkategorin.

Årets tidning: Fokus - Intressanta reportage som man orkar läsa utan större anstränging. Men lite sport är det att ta till sig all info men det är också det fina med det hela.

Årets blogg - Underbaraclara. Började läsa henne i december men sällan har en blogg (en person) fängslat mig och triggat mig på samma sätt så är ändå helt klart årets mesta blogg.

Årets läsupplevelse: Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov (den är jättegammal, jag vet. Men jag läste den först i år.) Virvlande, full av fantasi och galna upptåg. Tålamod med ryska namn och extremt många karraktärer är dock ett måste för att orka läsa ut den.

Årets fest: Vår grymma inflyttningsfest med efterföljande dans på Debaser och underbart sällskap.

Årets klädesplagg: Klänningen så klar!

Årets ting: Öronproppar - klarar inte många nätter utan dom.

Årets mysigaste: Hösthelg hos syster med drakflygning och skogsvandring.

Årets insikt: Man kommer långt med ödmjukhet.

Årets jobbigaste: Vissa grannar...

Årets aha-upplevelse: Dalaplan - är det så här det hänger ihop!? Har äntligen fått klart för mig hur gatorna svänger och korsar varandra, så nu hittar jag =)

Årets överraskning: Jobbet - mina rekryteringstalanger var större än jag trodde.

Årets finaste: Mina vänner. Nya som gamla, alla på samma plats. Bara ett fåtal jag skulle önska till mig om jag fick ha min drömvärld. Det var mycket längesen det kändes så. Underbart!


2009 kommer bli fint.

Det vet jag helt säkert.

Mycket fina fester, konserter, kärlek och vänner i massor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj! Vilken ära. TACK :)