måndag, december 08, 2008

Professionell pokerspelare!?

Har precis gjort ett personlighetstest på nätet som baseras på Myers-Briggs/Jungs typologi.
Enligt testet skulle jag passa bra med yrkestiteln professionell pokerspelare! Förutom den oklara lilla detaljen stämmer resultatet läskigt bra. Tror jag. Så jag ser mig själv i alla fall och även sådan respons jag fått från människor i min närhet. Enligt testet tillhör jag typerna som är:

Självständiga, originella, analytiska och bestämda. Besitter exceptionell förmåga att omsätta planer i handling. Värderar kunskap och kompetens högt. Vill förverkliga sina visioner. Tänker långsiktigt. Ställer mycket höga krav, både på sig själva och andra. Födda ledare, men kan underordna sig andra ledare de respekterar och litar på.

Det är nog mycket nära sådan jag är, de värdena jag ser upp till och försöker leva efter. Samtidigt som jag avundas människor som är motsatsen. Jag lider en ständig brist på kreativa människor i mitt liv. Människor som bryter mönster och därigenom hjälper mig att bryta. Vill uppleva och vara nyfiken, spontan, bekymmersfri utanför mina ramar. För jag är duktig på att vara allt det där inom mitt territorium. Utanför fumlar jag.

För mitt test i sin helhet och för att göra testet själv klicka här: 41 frågor

1 kommentar:

Mike sa...

De va ju rätt kul, själv kan jag bli präst.

http://se.41q.com/typ.41q?p=14687433