söndag, februari 15, 2009

Behov

Jag tänker mycket. Mycket på tingens ordning. Mening med livet. Behov. Många behov har jag. Behov av att utvecklas. Kunna påverka. Få välja. Vara rätt. Behov av att vara fri. Fri i tanken. Fri i min vilja. Mina beslut. Jag kan få vad jag vill. Jag kan säga nej. Nej, till det tråkiga, sega. Jag kan om jag vill, vågar och orkar. Välja min sysselsättning. Vänner, frukost och partner. Jag tänker mycket på detta livet. Dagarna som går. Valen. Val föder behov. Jag kan välja att utvecklas. Jag kan välja att omge mig med fina människor. Möjligheten att välja ger mig behoven. Jag har behov av att göra framsteg, att sättas på prov. Jag har behov av att omge mig med fina människor. Behovet gnager, tär och sliter. För inte är livet alltid uppfyllande och tillfredsställande. Ofina människor finns det en del och ibland korsar dom min väg. Jag vill lägga benen på ryggen. Ta en tidigare avfart. Behovet gnuggar sina osköna kanter mot mig. Jag önskar jag vore en kuvad kvinna på 40-talet. Behov var nämligen inget kvinnor hade på den tiden. Uthärda var den egenskap som ledde till framgång i livet. Uthärdar gör kvinnor fortfarande, män också för den delen. Jag tänker mycket på den där avfarten. Den vägen leder nämligen till uppfyllda behov och fina människor. En dag snart ska jag välja den vägen. Jag tänker mycket på att det bara är en tidsfråga.

Inga kommentarer: