tisdag, februari 09, 2010

Jag vet att jag är snackig men hallå...

Idag har jag jobbat ihop med en kvinna jag inte känner sedan tidigare.
Efter sex timmar tillsammans med henne vet jag mer om hennes liv än jag vet om vissa av mina ganska nära vänner. Hur lyckades hon förmedla all denna information till mig? Hur kommer det sig att man i detalj beskriver hur ens menstruationscykel har sett ut de senaste 20 åren för en total främling? Hur kommer det sig att jag vet hur mycket hon tjänar, hur stora hennes båda hus är, vad hennes favortaffär heter, var hon brukar storhandla, att hennes man spelar fiol, att hennes äldsta son tycker mycket om panpizza, vad hennes man tjänar, hur många gånger om dagen hon kissar, vad hon ska gå på för möten de närmaste två veckorna osv osv osv. Jag är imponerad! Jag trodde jag var utlämnande, babblig och ibland väl privat men denna kvinna slår alla jag tidigare träffat med hästlängder. Imorgon väntar en ny dag. Undrar vad hon ska berätta då!

Inga kommentarer: