onsdag, maj 07, 2008

Det bor en spindel i min kropp
Vissa dagar vilar hon
ibland springer hon runt och jagar
jag känner de små fötterna klia i maggropen
mitt husdjur börjar bli orolig och hungrig på mer
till slut kanske hon hittar något att fånga i sin väv
idag stannar hon precis utanför hjärtat där fornuftet säger till henne, smaskar på sitt byte

På natten kilar hennes snabba fötter runt och rotar i både vänster och höger hjärnhalva
Jag vänder och vrider mig oroligt i sömnen när hennes håriga ben rör upp mitt medvetande
Hon formar mina drömmar

Vissa dagar vilar hon och lugnet sprider sig
hennes väv sprider sig inte längre i min kropp
Hon ligger mätt och belåten och sover någonstans nere vid fötterna

Men snart vaknar hon igen och hennes små fötter ska återigen kila runt och ställa till oreda i jakt på något saftigt att sätta tänderna i.

Inga kommentarer: