lördag, maj 31, 2008

This is me then..

För 5 år sedan...
var jag 19 år och skulle precis ta studenten. Jag var redo att lämna småstaden och siktade mot England. Väl där träffade jag två underbara människor som blev mina bästa vänner. Det var mycket fest, plugg och härlig tid tillsammans. Under tiden försökte jag komma över Elgen och flirtade med snygga sportkillar i VIP-kön. Det var frigörelse och det var härligt. Det var dyrt och det var utvecklande.

För 3 år sedan...
var jag 21 år och bodde i Stockholm. Hade precis kommit hem från en lång resa i Asien/Australien och var lycklig sambo i förorten. Svalde min stolthet och började jobba på Citymail igen. Ville dock bort från det cyklande livet och sökte till högskolan för att komma bort.

För 1 år sedan...
var jag 23 år, bodde i Västerås och led av separationsångest då alla mina nära vänner flyttade från stan. Sakta började livet dock ljusna och planer på att spendera sommaren i Malmö började ta form.

För 3 månader sedan...
blev jag kär och många timmar tillbringades tillsammans med nuvunnen kärlek. Plötsligt började plugget kräva sina 40 timmar i veckan och tåget till Stockholm besöktes frekvent. Verkligheten knackade på dörren och möjligheter kom till mig.

Idag...
ska jag förbereda min presentation av mitt examensarbete. Jag ska spela beachvolleyboll, dricka drinkar och dansa till sent på natten.

Om 1 år...
är jag 25 år och är i Sydamerika och jobbar med förebyggande folkhälsoarbete sedan 3 månader tillbaka. Om ett par veckor kommer min älskling och vi kommer resa runt i en månad. Inkaleden, Rio de Janeiro och sköna stränder står på schemat. Sedan bär det hem till Malmö för en sommar i Västra hamnen och i Vankiva.

2 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Shit du skriver ju unnefär samma skit som jag, kul ju.Vi ses på Vanna beach å volleyboll där

Mike sa...

Å fan, Inkaleden, låter fräscht!