tisdag, maj 13, 2008

Manipulerad

Jag gick upp ur sängen och gjorde mina morgonrutiner.
När jag var framme vid klädvalet stannade jag en stund och stirrade in i garderoben. Bestämde mig till slut för en vit tröja, jeans och mina nya skor.
För att visa upp min nyvunna brun-utan-sol-bränna OCH mina nya skor började jag vika upp byxbenen en bit. När jag hade fixat ett tag stannade jag plötsligt upp, sedan vek jag ner byxbenen igen och började om. När jag var nöjd tog jag på mig skorna och tittade mig nöjt i spegeln.
"Så ska det se ut" tänkte jag.

24 timmar senare slog det mig hur sjukt det hela är.
Ni undrar säker vart mitt resonemang är på väg nu men grejen är att det där med exakt hur man bör vika upp sina byxor är högst intressant.

Jag läser inga modetidningar eller liknande men det är ändå sjukt svårt att inte snappa upp vad som är "rätt". Uppvikt lite slarvigt med små veck ska det va och då helst på chinos.

Det var en moderapport från mig om hur tycke och smak vänder kappan efter vinden....

Inga kommentarer: