måndag, maj 26, 2008

Skuggan

En man förföljer mig. Jag ser honom överallt. Varje gång söker han ögonkontakt. Ibland tror jag att han är en låtsasperson. Han går där med sin rutuga skjorta och ryggsäck. Han se ut som en Adam Sandler-karaktär. En filmtönt. När jag går till toaletten och kollar in i biblioteket så står han där och läser en tidning om datorer. När jag värmer min mat i skolans pentry så gör han det också. När jag parkerar cykeln så såtr han och tar av sig cykelhjälmen precis bredvid. När jag går in i datasalen kommer han in strax efter. Han påminner ruskigt mycket om en kille från när jag var liten, vilket gör det än mer creepy. Förföljas eftter förfölja. Vet inte vad som är hönan eller ögget här men i vilket fall som helst så har ryggsäcks-mannen och jag väldigt lika rutiner. Det är uppenbart att han också har märkt de ständiga sammanträffanden som sker. Hans uppmuntranden ögonkontaktssökande är något jag starkt motsäger mig. Vet inte varför men jag får inga sköna vibbar. Är han en låtsasfigur eller är han verklig? Vem förföljer vem?

Inga kommentarer: