måndag, juni 22, 2009

Andan

Målade en tavla igår kväll. En helt oklar tavla med ett träd som är gravid och en fågel som äter döda blommor. Det ska bli ett kollage med en fin text och konstig bild. Den tekniken hette något speciellt sa guiden på Konsthallen men jag har glömt bort vad. Jag tog i alla fall med mig den inspirationen hem och satte penseln mot duken. Inte något som händer varje kväll direkt. En härlig kväll var det. Ska göra klart tavlan idag tror jag. Den kommer nog bli väldigt fin och kanske få sitta på en vägg ett tag. Innan vi hittar något finare. För finare finns det trots allt. Inspiration räcker ganska långt men inbland inte hela vägen. Undrar om någon hade gått på det om jag sa att en känd konstnär hade gjort tavlan. Många tavlor ser ju ändå ut som treåringars verk med fingerfärg. Många tankar föder det, måleriet. Har länge velat gå på bildterapi. Det låter så flummigt. Kanske gör det någon gång i livet när andan faller på. För andan ska man nämligen fånga, ofta.

Inga kommentarer: