fredag, april 03, 2009

Aprilskämt?

Har nu ett par dagar senare börjat misstänka att jag råkat ut för ett aprilskämt.
En man ringde mig, jag missade samtalet och han talade in på mobilsvar. Jag skulle tydligen ha möjlighet att ta hand om hans hundvalp. Jag lyssnade på meddelandet ett par gånger men kunde inte höra vad snubben hette i efternamn. Ett par timmar senare ringde han upp och jag svarade. Samma presentation som på meddelandet och jag intygade att jag inte hade någonting med hundar att göra. Han var förbryllad. Frågade om mitt namn och tyckte att han borde ha kommit rätt. Jag la på och garvade åt sammanträffandet. Någon med mitt namn i Malmö ja, det hade ju kunnat vara jag. Nu har konspirationsteorin växt till sig och jag tror starkt på att någon försökt sätta dit mig. Vem?!

Inga kommentarer: