onsdag, april 15, 2009

För sjätte året i rad har jag nu sökt till högskola/universitet.
I sista minuten - som vanligt.
Studera.nu strular - som vanligt.

Det året jag inte sitter frustrerad framför datorn och försöker komma på vad jag är intresserad/inspirerad/i behov av så kommer jag nog känna att jag har gått vidare på något sätt. Framsteg är ju för det mesta bra men i det här fallet är jag nog lite ambivalent.
Utan viljan eller möjligheten att plugga kommer jag inte lära mig något nytt känns det som. Jag lär mig nya saker väldigt ofta nu även om jag inte pluggar men det är ju på ett annat sätt när man läser en kurs. Man blir matad och tillsagd. Lär sig det som man kanske inte ser själv vid första anblicken.

Om jobbsökandet inte klarar ut sig till hösten hittar ni mig i skolbänken. Kanske blir det en kurs i "Samhällsentreprenörskap" eller masterprogram i "Policies and management". Precis som andra drygt 200 000 pers som sökt in till högskolan i år. Sverige är fint. Kunskap är fint.

Inga kommentarer: