onsdag, april 15, 2009

The Studio

I min drömvärld är jag frivilligt arbetslös med en kreativ studio. I den ganska stora vitmålade industrilokalen med högt i tak som gjorts mysig och hemtrevlig med hjälp av trasmattor och kulörta lampor tillbringar jag och mina andra frivilligt arbetslösa vänner dagarna. Vi är kreativa och filurar på våra projekt som är både roliga, originella och bra för de behövande. Varje dag spelas det olika musik. Musik som man aldrig har hört. Någon kan spela orgel och någon gitarr. Jag kan inget men går och tänker att jag borde ta tillfället i akt och lära mig jazza med klarinetten. Vi är utomhus mycket för det är där det händer. Vi äter inte så mycket förutom på onsdagar och helger. Då äter vi fisksoppa och annat gott men inte så ofta tillsammans för tillsammans är inte alltid kul. Vi är mest kompisar en del av oss andra är bara kompanjoner. Några kanske flirtar med varandra men det blir sällan några intriger. Vi sjösätter fina projekt och företag som vi tror på och andra tror på oss - i alla fall ibland. Vi tjänar pengar och bidrar på många sätt. Vi har inga spända axlar förutom veckan innan ett avgörande. Ibland är vi bara hemma hos oss själva och gör andra saker. Men vi längtar snart tillbaka. Kreativt arbetslös.

1 kommentar:

Henrik sa...

Jag vill gärna vara kreativt arbetslös tillsammans med dig!