torsdag, mars 26, 2009

Nytändning

Jag läser absurt mycket just nu. Jag slukar allt. För en månad sedan tog jag mig ur mitt motstånd mot att läsa som jag varit i ett tag. Jag läste inga böcker på nästan två månader, långa men intressanta texter på nätet klickade jag bort. Det var i stort sett bara morgontidningen jag läste. Det är ovanligt för att vara mig för min informationsmani dominerar ofta min tillvaro annars. Men nu är jag alltså back on track. Och så mycket roligt jag har läst dom senaste veckorna! Att tappa lusten var tydligen hälsosamt =)

Förutom min extrema fascination av vampyrerna i Twiligt-böckerna så har jag denna morgon ägnat mig åt en mycket intressant artikel i DN. Den handlar om hur marknaden skapar våra behov och hur lobbyister fixar så att diagnoser som "Generaliserat ångestsyndrom" blir uppmärksammade både i media och av läkarkåren så att vi alla ska fatta att det är piller vi
behöver. Läs den här om du vill få nåt intressant att fundera över: Helsjukt

Inga kommentarer: