måndag, mars 23, 2009

Smygläsare där!

Jag läser en del bloggar jag nog aldrig skulle erkänna att jag läser.
Nu menar jag inte Linda Rosings blogg utan människor jag knappt känner. Vissa nära och avlägsna vänner och fiender från uppväxten vet jag lite väl mycket om. Mer än jag vill erkänna. Lustigt att jag ibland har bättre koll på deras tvättider eller kärleksbekymmer än samma vardagligheter som mina nära vänner idag bråttas med. Med alla bloggar, facebook och msn krymper avstånden. Allt blir synligt. Undrar vilka gamla bekantskaper som läser min blogg i smyg...!

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAG LÄSER!! men det vet du. sitter i göteborg och krånglar med humör, sommarplaner och väntan på jobbsvar, sista-minutenbiljetter och på nån slags klarhet om framtiden... åh! jobbig känsla när ingen kan rådge en, allra minst en själv! intressant med vem som läser vems blogg! det brukar jag också fundera på när jag sitter och läser alla detaljer om hur det är att vara ensamstående mamma, ha tarmcancer, få klamydia, jobba med reklam i dubai osv. kan kännas helt snokigt och hemskt, även om poängen ju är att man ska läsa. saknar dig annika! och kommer sakna dig ännu mer på torsdag kväll när jag sitter i mörkret och lyssnar på antonys vackra stämma. stor kram, fortsätt skriva!

Anonym sa...

skyldig...

Miss Considerate sa...

Åh, ja er två har jag allt bra koll på mina vänner. Dom riktiga smygisarna ger sig inte till känna så lätt =)