tisdag, maj 19, 2009

Dags att bestämma sig. Dags att chansa eller spela säkert. Mitt huvud är tömt. Två rena alternativ står framför mig och hånler. Mitt liv har de senaste sex åren inneburit att jag varit tvungen att ta vägskälsbeslut ca tre gånger om året. Plugg, jobb, hemort, resa, var, med vem, när?!Det är lätt ett utvecklande sätt att leva livet på. Men det är också till viss del ett nedbrytande sätt att leva livet på. Jag är så beroende av det att jag inte kan bryta mönstret och det är inte direkt så att samhället underlättar för mig att välja annorlunda. Alternativet skulle vara fast jobb och eget boende. För det första finns det i stort sett inga fasta jobb inom mitt område och för det andra är det omöjligt att få förstahandskontrakt på en hyreslägenhet. Utan fast jobb går det inte att ta lån för att bli lägenhetsinnehavare. Missförstå mig inte. Jag klagar inte speciellt mycket. Jag är som sagt var beroende av min livsstil. Medan hånleendena blir alltmer intensiva blir jag allt mer klar över vad jag ska välja. Play safe innebär trots allt bara ytterligare tre månaders "trygg" projektanställning.

Inga kommentarer: