lördag, maj 16, 2009

Sviktar

Ett återkommande tema på den här bloggen är min oförmåga och frustration över min inlåsta kreativa energi. Den är instängd, har svårt att hitta ut men bultar och bankar för att göra sig hörd. Råkade komma in mitt i ett radioprogram om muserna i den grekiska mytologin. Så härligt starka och inspirerande de framstår. De dödade och slaktade de som satte sig upp mot dem eller dem de ämnade inspirera. Det var allt från konstnärer till filosofer och muserna var självklart undersköna varelser som dansade på lätta fötter. Jag drömmer mig bort och önskar mig en annan värld. Ständigt flyende från verkligheten drar jag med min musa från allt som kallas vardag. Med min musas hjälp kan jag uthärda dagar utan mål och kreativiteten ska flöda ur det oändliga tidshålet som helt tappat sina konturer.

Inga kommentarer: