måndag, maj 11, 2009

Vänskap

Vi ligger på golvet, du och jag och bara är. Tillsammans. Enkla och hela. Kliar varandra på ryggen en stund. Vi pratar om hur livet egentligen fungerar. Vi kladdar ner våra drömmar med bläck. Dina fingrar klättrar på min rygg. Jag vet att det alltid kommer att vara så här. Dag ut och dag in är det du och jag mot världen. Under dagarna kryper hoten närmare. Skoldagen är full av bästisar, snygga killar och socialt spel. En minut efter att jag kommer hem ringer du. Allt är som vanligt igen. Idag cyklar vi upp till IP och du gör mål på mig; varje gång. Efter fem mål har du bevisat din poäng och vi lägger oss ner i gräset. Det är snart sommarlov. Hur känns det egentligen när du blir så där arg som du blev på fröken idag? undrar jag. Du svarar att du inte riktigt vet. Men du vet att du inte kan hejda det. Att det väller fram och att du ångrar dig. Ångrar dig varje gång. Jag kramar dig.

Inga kommentarer: