fredag, maj 15, 2009

Ny vana

Varje morgon lusläser jag en tidning vars politiska åsikter går helt emot mina egna.
Det har jag gjort länge. Först DN i flera år och nu Sydsvenskan. Detta är bra tidningar vill jag säga. Problemet är att jag ju är politiskt intresserad och därför läser ledarsidorna nogrant varje dag. Det är på dom sidorna som tidningens politiska färg kommer fram tydligast. Det har nu börjat gnaga mer än tidigare. Jag blir irriterad när jag läser ologiska och låga resonemang om Mona Sahlin eller hur sossarnas politik förvrängs och blir svår att känna igen. Därför har jag den här veckan skaffat mig en ny vana. Varje morgon när jag kommer till jobbet och sätter på datorn går jag det första jag gör in på Dagens Arena och läser deras ledare. Nu ska jag börja samla på mig lite vänsterargument, för högerns kan jag redan alltför väl.

Inga kommentarer: